Ik wel mijn horloge reinigen hoe doe ik dat het beste?

Hoe maak ik mijn horloge (roestvrijstaal) het beste reinigen? Zonder daarbij het metaal aan te tasten of de waterdichtheid. Een sopje en een borstel lijkt me niks

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik doe meestal een warm badje (in deze volgorde): 1) Beetje dreft. 2) Beetje glansspoelmiddel. 3) Horloge op zijkant leggen. 4) Heet water er overheen. 5) Laten staan. 6) Na een half uurtje weken eruit halen. 7) Droog wrijven met een microvezeldoekje.

Heb mijn horloge afgegeven bij de juwelier welke hem in een ultrasoon bad heeft gelegd, zag er daarna weer uit als nieuw en was zeer goed betaalbaar.

Het is niet verstandig om een horloge voorzien van uurwerk in een ultrasoon te reinigen. Dit kan alleen veilig als het uurwerk verwijderd is. Als je het niet op wilt maken zul je de band moeten demonteren en deze kan dan in de ultrasoon. De kast kan je prima met een vochtige doek, tandenborstel ( niet je eigen, maar van een ander) schoon maken. Is het horloge ook aan een nieuwe batterij toe laat het dan servicen door de juwelier inclusief een waterdicht controle.

Ik heb dit tot hiertoe steeds met vaatwasproduct gedaan. Dreft, Per, of iets dergelijks in heet water en dan mijn uurwerk met een zachte handschuurborstel gekuist. Steeds prima resultaat. LET op met chemische producten want uw dichting is van rubber en die zou wel eens aangevreten kunnen worden !!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100