Is het nu werkelijk zo'n verkeerde tijd om te zaaien?

ik ben bij twee tuincentra geweest voor graszaad (om binnen te zaaien), maar in beide centra was de zaadafdeling opgedoekt tot het voorjaar.
je zou nu toch gewoon moeten kunnen zaaien, binnenshuis?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoi Rieneke, als vervent (binnen en buiten)zaaister kan ik je zeggen dat het opkomen van sommige soorten zaad toch echt wel afhankelijk is van de zaaiperiode. Maar jij hebt het over het binnenzaaien van gras, bedoel je hier een specifiek gras mee, bijvoorbeeld kattengras oid? Ik moet bekennen dat ik daar geen verstand van heb, maar je kan het allicht proberen via onderstaande bron. Ikzelf probeer altijd alles uit want een zakje zaad kost niet zoveel en er zit meestal genoeg in om eerst een klein beetje te nemen om te proberen, en als dit niet lukt dan houdt je nog zat over om het wèl in de juiste zaaiperiode te zaaien. Als je wat specifieker over het gras kunt zijn wat je wilt zaaien dan wil ik je wel even helpen zoeken als je het via onderstaande bron niet kunt vinden. Toegevoegd na 13 minuten: Je kunt overigens de kiemkracht ook controleren door een aantal zaadjes op een goed vochtig stuk keukenrol oid te strooien en warm weg te zetten. Wel zorgen dat het papier vochtig blijft en wanneer je na een paar dagen de zaadjes ziet ontkiemen dan kun je die ook gerust zaaien op een bedje van papier of watten. Net zoiets als waterkers wordt het dan.

Bronnen:
https://www.vreeken.nl/2007/index1024x768....

Gras groeit pas boven de 15 graden. Daarom kun je beter tot het voorjaar wachten.

Waarschijnlijk hebben ze die ruimte nodig voor die ongelooflijke berg kerstspullen die ze weer gaan verkopen.

Nu binnenshuis gras zaaien? Wil je andere vloerbedekking? Of wil je het voor je kat? Nou voor katten is er nog steeds doosjes met een speciaal soort graszaad te koop. Tuincentrum+ dierenwinkel of bedoel je wat anders?

Nee het is geen verkeerde tijd om nu binnen te zaaien. Maar het is gewoon een commerciële zet van de tuincentra om nu zaad te verkopen. De verkoop ligt nu zo laag, want er is slechts 1 klant (dat ben jij dus) in maanden tijd die graszaad wil kopen. Daarom verkopen de supermarkten normaliter zomers ook geen pepernoten. Het is de tijd er gewoon niet voor. Toegevoegd na 49 seconden: Om nu dus GEEN zaad te verkopen...

Het is zonder meer de verkeerde tijd Rieneke! Er is in deze tijd van het jaar geen vraag naar,dus dan is het de verkeerde tijd. Als nu iedereen opeens gras ging zaaien,ja,dan was het de goede tijd!

vraag het eens bij Welkoop,die zal het vast nog wel verkopen.Anders is er op Internet wel een site te vinden die het jou kan leveren,zoek Bakker in Hillegom eens op..Ow of bij een hoveniersbedrijf,misschien eentje bij jou in de buurt?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100