Hoeveel bespaar je ongeveer op jaarbasis als je nu een nieuwe cvketel koopt vergeleken met een cv ketel van 10 jaar oud

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

Daarvoor moet je weten wat het rendement is van je oude en je nieuwe ketel, je jaarlijkse verbruik en de gasprijs. Als het rendement van je oude ketel 90 % is en van de nieuwe 100 %, is de jaarlijkse besparing 0,1 * verbruik in m3 * gasprijs in € per m3.
Dit kan zijn: 0,1 * 1800 * 0,32 = € 57,60 per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voorlopig helemaal niks, want als je cv ketel het goed doet moet je m niet vervangen. Een nieuwe ketel kost al snel 2000-2300 (heb zelf net een nieuwe).
paulus811
14 jaar geleden
Ligt eraan welke ketel je koopt.Tegenwoordig zijn er veel merken en de een bespaart meer dan de andere...even googlen..