Hoe pot je een kamerplant op in een blik of trommel?

Als je een plant in een trommel of blik oppot, dan gaat het blik roesten door het vocht. Dat is niet goed voor het blik, noch voor de plant.
Iemand een idee om plant èn blik te sparen en toch die combinatie te kunnen maken?
Plastic heb ik geprobeerd, maar dat gaat toch lekken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.7K

Het beste antwoord

In een bouwmarkt, kan je spul kopen dat gebruikt wordt om zinken dakgoten weer waterdicht te maken.
Het is zwart en het is verkrijgbaar in drie verschillende diktes.
je kunt de binnenkant van de blikjes met dit spul schilderen, zou het twee keer doen, dat is het volkomen waterdicht en het blik kan niet meer roesten.
Het is onschadelijk voor de planten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord.
Dat is een super-idee, ga ik zeker achteraan.
Hopen, dat ze het in beschaafde kleine potjes hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb het ooit gebruikt om van een oude teil een vijvertje te maken.

Andere antwoorden (3)

probeer t eens met muurverf te behandelen, of verf op waterbasis..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Ik denk, dat verf op waterbasis tesamen met vocht niet gaat werken.
De ongemotiveerde - is niet van mij.
en een stukje vijverzijl dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plak er een stuk plakplastic op.Of koop 2 componenten glasfiber cq polyester en monteer dat op het blik.Kunt je er zelfs nog een klein opstaand randje bij maken

Toegevoegd na 5 minuten:
Of een plastic emmertje in het blik.Of een plasticfles afsnijden aan de bovenkant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Het gaat mij om het roesten van binnenuit het blik door vocht. Dus niet vanaf de buitenkant.
Een plastic flesje is misschien wel een idee.