Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van onze klimopheg zijn de blaadjes ineens bruin geworden met zwarte vlekken. De hele winter zijn ze groen geweest, is dit gewoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die blaadjes vallen er straks gewoon af,en daar komen nieuwe voor in de plaats,een klimop heg is niet dood te krijgen.Waarschijnlijk is door de zware vorst het blad dood gegaan.Maar dit komt allemaal weer terecht.
Blijven die blaadjes zitten als er nieuw blad op zit, dan haal ik er de tuinhark even overheen.
En dan is in de zomer je heg weer als nieuw.
(Lees meer...)
burgos
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geruststellend antwoord daar het niet echt zeker is dat de klimop dood is.

Andere antwoorden (1)

Normale klimop blijft het hele jaar door groen. Als er in mijn klimop een tak zit met bruine blaadjes kan ik er zeker van zijn dat deze tak dood is. Als nu jouw hele heg bruin is geworden zit er misschien een ziekte in en zal deze waarschijnlijk niet meer te redden zijn.
Wat je zou kunnen doen is een van de takken afsnijden en hiermee naar een tuincentrum gaan voor advies, maar ik denk niet dat er nog iets aan te doen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding