neem je in.je verhuisdozen de zilvervissen mee?

Er zijn hier nogal veel zilvervissen die graag in dozen kruipen, nou ben ik dus bang dat ik de beestjes meeneem en ze een nieuw leven geef in ons nieuwe huis. ik woon nu in een benedenappartement en ga wonen in een appartememt op 4-hoog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
6.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop voor de zekerheid nieuwe verhuisdozen? Dan heb je zekerheid.

Het beste antwoord

Deze zilvervisjes komen op de stijfsel in kartonnen dozen af. Dus ja, je kan ze meenemen naar een andere locatie. Om dit te voorkomen kan je dit doen:
Snij een aardappel door de helft, doe het in een open plastic zakje, zet dat zakje in de buurt van die verhuisdozen en je kan er vanuit gaan dat binnen 1 of 2 dagen alle zilvervisjes uit de buurt erop zitten. Dan plastic zakje dichtknopen en weggooien. Zilvervisjes eten graag aardappelzetmeel, dus dit is een ideale manier om ze te lokken.

En trouwens, als je nieuwe plekje minder vochtig is, kan het zijn dat die zilvervisjes niet eens goed kunnen gedijen. Niet dat ze voor veel schade zorgen, ze laten alleen een stoffig spoortje achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een goeie tip. Ga het ook proberen. Thanx en een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ik ook proberen. Ergens in een hoekje

Andere antwoorden (2)

Bijna zeker dat je er een paar meeneemt. Of je moet echt alles gaan nalopen, en dan nog kunnen ze in een schoenendoos of schoen meeliften.

Je zou in je nieuwe huis een paar lijmvallen kunnen plaatsen,
daarmee vang je degene die meekomen.
http://www.ecosect.nl/index.php?item=zilvervisje-ovenvisje-papiervisje&action=page&group_id=8&lang=NL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste, als het papiervisjes zijn kan dat zeker, maar ook zilvervisjes kunnen mee verhuizen. Zie http://www.zilvervisjes.eu/