Hoe repareer je het beste en eenvoudigste een gat in je broekzak?

Van een spijkerbroek.
Dat materiaal is vrij dun en moeilijk handelbaar.

Tot nu toe gebruik ik vaak een stukje theedoek aan twee zijden en dan met dat smeltspul en strijkijzer vastlijmen.

Zijn er misschien nog betere of eenvoudigere methoden?

Toegevoegd na 3 dagen:
Heb de (tot nu toe) eenvoudigste methode gevonden. Bij de Hema kan je schouder/knie patches halen. Die zijn van spijkerstof en strijk je er zo op.
Alleen op maat knippen en strijken, klaar.
Geen gepiel meer met dat smeltspul onder een stof zien te krijgen en op zijn plek houden om te strijken.

Alle antwoorden bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

bedoel je een gat onderin de zak van de voorkant? dan doe ik de broek binnenstebuiten, en stik de zak net boven het gat weer dicht. werkje van een paar minuten.

Zelf gebruik ik wel eens Gaffa-tape, de professionele versie van "ducktape" die veel theatertechnici en popmuzikanten gebruiken om snoeren op het podium vast te plakken. Plakt goed aan stof en zelfs in de was houdt het zich redelijk.

Bronnen:
http://www.nrcnext.nl/blog/2010/03/22/if-y...

Een beetje een simpele mannenoplossing misschien: Ik niet het gat met een nietmachine dicht. Zorg er vervolgens voor dat de punten van de nietjes goed omgebogen zijn, zodat ze niet krassen op de huid. Een simpele en doeltreffende oplossing.

Ik heb wel eens een aantal kleine veiligheidspeldjes gebruikt. Bleef prima dichtzitten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100