Hoe repareer je het beste en eenvoudigste een gat in je broekzak?

Van een spijkerbroek.
Dat materiaal is vrij dun en moeilijk handelbaar.

Tot nu toe gebruik ik vaak een stukje theedoek aan twee zijden en dan met dat smeltspul en strijkijzer vastlijmen.

Zijn er misschien nog betere of eenvoudigere methoden?

Toegevoegd na 3 dagen:
Heb de (tot nu toe) eenvoudigste methode gevonden. Bij de Hema kan je schouder/knie patches halen. Die zijn van spijkerstof en strijk je er zo op.
Alleen op maat knippen en strijken, klaar.
Geen gepiel meer met dat smeltspul onder een stof zien te krijgen en op zijn plek houden om te strijken.

Alle antwoorden bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
18.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theedoek of een zakdoek is volgens mij de beste manier om de zak te behouden. Theedoek is lekker dun zodat je geen prop krijgt.
Zou alleen niet van dat plakvlieseline gebruiken dat voelt altijd zo prikkerig op je lijf. Gewoon vastnaaien voelt misschien prettiger. Maar als het je gaat om snel en makkelijk is plakken het eenvoudigst.
Je kan ook gewoon de zak kleiner maken mbv naaimachine , gewoon een stiksel maken zodat het gat er buiten valt, maar dan heb je nog maar een klein zakje over.
Sleutels in je zak zorgen voor een gat; beter sleutels niet los in broekzak, maar in zo een sleutel portemonneetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De naaimachine krijg je er lastig bij. Dit moet eerst voorbij een hoop dik materiaal. En dan nog heb ik het idee dat het niet zo stevig is. Zeker zal het prikken als ik die lijmspul gebruik. Ook dat went wel. Doe echter geen sleutels in mijn zak. Maar mijn handen vind je daar wel best vaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de broek binnenste buiten keert heb je alleen de zak die je onder de naaimachine hoeft te doen.
En dan geprik gaat niet wennen.....geloof me ik.
Misschien een idee om de zak van de broek bij aankoop gelijk te verstevigen, zo krijgt een gat geen kans. En heb je meer houvast om de versteviging aan vast te maken (geen rafels, gaten en dun geworden stof).

Antwoorden (4)

bedoel je een gat onderin de zak van de voorkant?
dan doe ik de broek binnenstebuiten, en stik de zak net boven het gat weer dicht.
werkje van een paar minuten.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus dan is die zak wat kleiner geworden.
Kan ik wel eens proberen. Die kant zit toch niet veel in, behalve mijn hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan OM het randje heen, als een spiraal eigenlijk als je het zou zien als het alleen het draadje zou zijn.
Ik zou dan wel het draad dubbel doen, dus naald door de draad en dan door trekken. Zelfs voor mannen moet dit te doen zijn :P
Zelf gebruik ik wel eens Gaffa-tape, de professionele versie van "ducktape" die veel theatertechnici en popmuzikanten gebruiken om snoeren op het podium vast te plakken.
Plakt goed aan stof en zelfs in de was houdt het zich redelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind gaffa tape juist wat minder plakken. Ook omdat je het eenvoudig en zonder resten moet kunnen verwijderen.
Maar ook zeker wel eens een optie om te proberen. Denk wel dat je de hoekjes moet rondknippen, anders zullen die gaan uitsteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaffa-tape is de eerste paar dagen makkelijk los te krijgen, maar als het langer zit is het veel moeilijker te verwijderen.
Overigens gebruikte ik twee stukjes tape die ik tegen elkaar aan plakte van weerszijden van de stof, plakzijde van gaffa tegen plakzijde van ander stuk gaffa is bijna niet los te scheuren.
Een beetje een simpele mannenoplossing misschien: Ik niet het gat met een nietmachine dicht. Zorg er vervolgens voor dat de punten van de nietjes goed omgebogen zijn, zodat ze niet krassen op de huid.

Een simpele en doeltreffende oplossing.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een echte mannenoplossing. Zo zou ik het wellicht vroeger ook gedaan hebben. Maar ben meer een manwijf geworden. Of gewoon een goede single die ook ook zelf strijkt, wast en... ... naait.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan vind ik dat plakvlieseline al prikt.........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet me denken aan mijn zoontje, die trots kwam vertellen dat hij het gaatje in zijn trui zelf had gemaakt, met...........plakband ;)
Ik heb wel eens een aantal kleine veiligheidspeldjes gebruikt. Bleef prima dichtzitten.