Hoe kan je het beste krantenpapier drogen zonder bobbels te krijgen?

Ik wil papier een oud effect geven door het in thee te leggen. Hoe droog ik dit het beste zodat het mooi vlak opdroogt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Strijken.
Niet meteen als het nog kleddernat is, laat het eerst maar zo ver mogelijk zo plat mogelijk opdrogen op een ondergrond waar het zich niet aan kan vastzuigen, en dan als het bijna droog is : gewoon de hete bout er over.
(op standje 1 trouwens ; het hoeft niet in de brand te vliegen).

Scherpe vouwen krijg je zo NIET uit papier, maar 'gewone' milde kreukels wel. Wij hebben op die manier al heel wat kranten- en tijdschriftenfoto's 'oud gemaakt' - en huiswerkblaadjes weer als nieuw ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je zou het papier goed moeten uitpersen op een rol, of onder een stapel boeken hoe meer water eruit is hoe beter en mooier het opdroogt..

dan laten drogen tussen linnen of katoenen lakens en weer met iets zwaars erop...