Hoe kom ik erachter welke ralkleur Ikea pax grijs heeft?

De kleur grijs heeft Ikea uit de collectie van pax kasten gehaald. Daarom wil ik zelf planken in de juiste kleur verven, en daarvoor heb ik de ral-kleurcode nodig. Hoe kan ik daarachter komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
27.2K

Antwoorden (4)

Je kunt een plank meenemen naar de verfwinkel. Daar hebben ze een apparaatje (misschien niet bij alle, maar ik heb het wel eens gezien) waarmee ze de kleur als het ware scannen. Dan kunnen ze 'm precies namaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, zeker bij de praxis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Je kunt een pot grijze en witte of zwarte verf kopen.
Op een proefplankje meng je net zo lang tot je (na opdrogen) de goede kleur hebt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probleem is dat er ook nog bijvoorbeeld een klein beetje geel door kan zitten, of een beetje blauw. En dan kom je met je eigen mengsel nooit op de goede kleur.
Ik weet dat Ikea Groningen een lijst heeft met kleurcodes voor de keuken kasten. Daarvoor moet je bij de medewerkers zelf zijn, ze hebben een document-je in hun computer daarvoor. Misschien hebben ze dat ook voor de PAX kasten. Andere optie is bellen met Ikea klantenservice, zij kunnen die informatie voor je opzoeken (0900 - 235 45 32 (0.15/min.), op maandag t/m vrijdag van 8 - 20 uur en zaterdag van
9 - 18 uur, zondag gesloten).
sommige bouwmarkten hebben een service balie op hun verfafdeling waar ze kleuren kunnen analyseren met een apparaatje. Dan kunnen ze de kleur exact na maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste gast,die kleur kun je opvragen bij IKEA,een RALkleur is een kleurenwaaier die door de verffabriekanten is ontworpen.Daar zitten de meest gebruikte en officielen kleuren in,denk aan singaalrood,singaalwit voor de strepen op weg,brandweerrood enz,maar ook kleuren van instellingen woningbouwverenigen,noem maar wat op,maar voor over de hele wereld,dus als je BV.in Timboektoe bent en je wilt kleurnummer 7021 hebben,is denk ik de kleur die je zoekt,70 nr.zijn de grijstinten,dan krijg je die.Misschien zegt 9010 je wat,dat is white off,dat is de meest gebruikte wit kleur in Europa,overal zie je die, vooral in ziekenhuisen. de huisschilder zal je meestal een ralwaaier geven om een kleur uit te zoeken,kan die overal krijgen.Natuurlijk heeft elke verfabriek zijn eigen kleurenwaaiers nog.Als IKEA zegt dat hebben we niet dan liegen ze,als je er niet achter kan komen ga je met je plankje naar een bouwmarkt,en dan zoeken hun het uit.Succes.Martin.