Kun je de as uit asbakken (zonder peuken natuurlijk) voor je kamerplanten gebruiken?

Het is as, en zou vruchtbaar moeten zijn...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
7.8K

Antwoorden (2)

Ook sigarettenas kan veel goed doen bij potplanten. Meng gewoon wat as van sigaretten door de potgrond. De nicotine dringt door tot de planten en insecten die de plant willen bestoken worden er vervolgens door vergiftigd. Niet gebruiken bij groenten natuurlijk, want die worden weer door de mens gegeten en die vergiftigd zichzelf al mee.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de as van sigaretten bevindt zich geen nicotine meer volgens mij. Wél in de peuken, maar daar gaat het duidelijk niet over. Inderdaad, mengen met de potgrond is goed voor de planten.
In een sigaret zitten nogal wat giftige stoffen, die na het verbranden van de sigaret, nog voor een deel in de as zitten.
Dus maar niet aan de plantjes geven.

Toegevoegd na 15 uur:
Reken er maar niet op dat er nog bruikbare voedingstoffen voor je plantjes in zitten.