Wat overblijft als een kaars 'op' is, is afval. Wat voor soort afval? Voor de GFT of de gewone afvalcontainer of is het een ander soort afval?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
23K

Het beste antwoord

Op www.afvalscheidingswijzer.nl kun je van honderden soorten afval vinden tot welke categorie het behoort. Op deze site staat bij kaarsvet het volgende:

"Glazen pot met kaarsvet (verpakkingsglas) afdanken via glasbak want het is glas.

Let op:
Het kaarsvet verbrandt bij het omsmelten van de glasscherven. Als de glazen pot geen verpakkingsglas is, dan hoort het in de vuilnisbak."

Als het dus niet in glas zit, maar in het overblijfsel van een waxinelichtje, of als het gewoon kaarsvet van een losse kaars is dan moet het bij het restafval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De URL naar afvalscheidingswijzer.nl heb ik aan mijn bladwijzers/favorieten toegevoegd. Prettig om te weten waar ik met mijn vragen betreft afval (scheiden) naar toe kan.

Andere antwoorden (1)

Het valt niet onder Groente-, fruit- en tuinafval, dus het kan in de grijze container.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt het is restafval +