Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat houdt eigendomssituatie: 'lidmaatschaprecht' precies in als je een huis wilt kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat geldt bij de aankoop van een appartement waarbij er een vereniging van eigenaren van het complex behoort. Je wordt dan lid en beslist mee over b.v. de vervanging van de lift, schilderwerk of het asfalteren van het platte dak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
super! aan dit antwoord heb ik tenminste wat.. kunt u mij ook vertellen of dit een goede beslissing is om een huis te kopen met zo een lidmaatschapsrecht? aangezien je geen volledige eigendom hebt over het appartement
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat volgens mij wettelijk verplicht; je kunt er niet onderuit om mee te betalen aan een dak. Je bent wel volledig eigenaar van je appartement maar je moet meebetalen, als mede-eigenaar, aan gezamenlijke dingen zoals het dak, schoonmaak portiek. En je hoeft niet mee te betalen aan de lift als je op de benedenverdieping woont!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding