Waar werdt een helmkit (zie afbeelding) oorspronkelijk voor gebruikt?

Ik kwam deze afbeelding tegen en uiteraard heb ik ze welleens bij de (veel) oudere familieleden gezien. Zou nou toch graag eens willen weten waar deze objecten oorspronkelijk voor gebruikt worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.7K

Het beste antwoord

Luxe variant van de kolenkit
1) Bus voor kolen 2) Helmkit 3) Huisraad 4) Kit 5) Koffiebak 6) Kolenbak 7) Kolenemmer

Die werd gebruikt om een kleine voorraad kolen of haardhout binnen bij de kachel te hebben staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om hout of kolen voor de kachel in te bewaren. De grotere voorraad lag in de schuur of in het kolenhok. Die werd in gedeeltes binnengehaald
12 jaar geleden
Ook dit is een kolenkit, werden vroeger gebruikt om het antraciet in een open haard te schudden.

Mis het koperen schepje om de het antraciet in de vuur te verdelen.