Wat gebeurd er mijn mijn inschrijvingsduur als ik verhuis maar een sociale huurwoning.

Ik heb nu een partner en wil verhuizen naar een sociale huurwoning. Ondat voor grotere huizen met 3/4 kamers een langere wachtrij is, wil ik eerst een 2 kamer woning huren. Wanneer ik verhuis, start mijn inschrijfduur weer vanaf 0 of vanaf de daadwerkelijke inschrijfdatum(2009). Het gaat om woonnet haaglanden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Het beste antwoord

Doorgaans moet je je dan opnieuw inschrijven als je een woning vindt via Woonnet. Dan geldt de dag van inschrijving als startdatum, omdat je dan opnieuw woningzoekend bent en niet 'nog steeds' (want je hebt een woning). Dus vooral niet vergeten om je direct weer in te schrijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sterker nog, je moet je opnieuw inschrijven. En vanaf die datum loopt je inschrijving dus pas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dan start het weer vanaf 0. Je bent dan wel een zogenaamde doorstromer en geen starter meer.
Je zou dan kunnen overwegen om later een woningruil te doen met iemand met een grotere woning.

Je inschrijfdatum blijft wel 2009, als je die 2 kamerwoning huurt in een gemeente buiten de regio haaglanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laatste zin klopt niet want als je je in laat schrijven bij een andere gemeente,krijgt de oude gemeente waar je eerst woonde bericht en wordt je automatisch uit je oude gemeente geschreven en dit geldt ook als je binnen je gemeente verhuisd.
Als je dan via woonnet een andere woning zou krijgen dan wil de woningstichting een uittreksel van het bevolkingsregister en dan komt de aap uit de mouw dat je adres niet overeenkomt met waar je op dat moment woont en dan krijg je de woning niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt wel hoor. Je wordt als je verhuist naar een andere gemeente wel uit je oude gemeente uitgeschreven , maar niet uit het systeem van Woonnet. (je moet dan wel je inschrijfgegevens van Woonnet aanpassen met je nieuwe adres))
Als je na jaren eindelijk wel die 4 kamerwoning kan krijgen, geef je die 2 kamerwoning natuurlijk op en vervalt je inschrijving in die gemeente.
Volgens mij kan je deze vraag beter stellen aan je woningbouwvereniging. De regels zijn niet overal eender.

Hier zou je telling opnieuw beginnen, dat zou hier weer een wachttijd van 10 jaar opleveren. Maar zoals een ander opmerkt, kan het ook zijn dat je een andere status krijgt (doorstromer?) en je oude inschrijfdatum dezelfde blijft.

Op GV is daar dus geen eensluidend antwoord op te geven.
Ivana