Enige jaren geleden ben ik in Het Huis van de Toekomst geweest.
Grappige dingen als automatische gordijnen.
Beeldtelefoon (was toen net nieuw).
Toiletten die je schoon spuiten en drogen.
Centraal stofzuigsysteem, zonnecellen, stemherkenning.
Enfin, allerlei snufjes, die nu soms al normaal zijn.

Geen idee hoe snel het daar mee gaat.

http://www.libemazakelijk.nl/Huis-van-de-Toekomst

In het huis van straks hoeft u niets meer te doen. De koelkast doet zelf de boodschappen voor een feestelijke avond en een robot brengt u alvast een glas champagne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik gok op vier muren, een vloer en een dak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien toch wel wat meer muren, één kamer is zo weinig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het weghalen van binnenmuren is nochtans een trend! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, maar er kan nog van alles ín dat huis staan, binnenmuren, misschien een trap, wellicht een keuken, maar in de grond blijft het vier muren, een vloer en een dak.
kijk je nooit naar futurama, daar zijn ze bijna hetzelfde alleen allemaal betere 'snufjes' ;)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe een gok op kleiner ( door toenemende populatie), vol technische snufjes en erg sober zodat kamers kunnen dienen voor meerdere doeleinden....
Hopelijk worden huizen ook meer zelf onderhoudend ( zonnepanelen overal, waterzuivering in huis...) met het oog op het milieu...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder hoger dan kleiner denk ik..
Het zou zinvol zijn als ze de huizen meer zouden aanpassen aan de bevolkingsopbouw.

Wanneer er meer rekening zou worden gehouden met het groeiend aantal ouderen, die behoefte hebben aan een traploos huis, brede deuren voor de doorgang met rollators, een hobbyruimte en niet alleen maar een enkel slaapkamertje, zou er al veel gewonnen zijn.

Als we ons blind staren op technische snufjes zoals hier boven genoemd, zijn we bezig met mensen, die zo weinig tijd hebben naast hun baan, dat ze niet eens meer de rust kunnen vinden hun eigen gordijnen open te schuiven en de dag te begroeten.

Spannend is het natuurlijk wel, waar op den duur het digitale tijdperk in de huizenbouw toe zal leiden. Voorlopig plempen ze de boel vol met fantasie-loze bouwsels waar kraak nog smaak aan is. Laten de heren architecten daar eerst eens verandering in brengen. Er is nog een lange weg te gaan.
Ivana
13 jaar geleden
Google is het huis van de toekomst
Is een bezienswaardigheid dat toont wat de mogelijkheden zijn in de toekomst voor het huishouden..