Mijn vriend en ik willen graag samen wonen, hoe kunnen we alles het beste regelen? (zie ook uitleg)

We zijn allebei student en in juli (als voor een van ons de studie afgelopen is) willen we graag gaan samen wonen. (omgeving eindhoven) Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Ontzettend veel eisen voor een woning hebben we niet. Een studio, appartement en grote studenten kamer, wel met eigen keuken/badkamer. Alles zou prima zijn. Moeten we nu al naar iets gaan zoeken of kunnen we dat beter tegen die tijd pas doen? Zijn er een paar makkelijke site's waar we kunnen kijken? Zijn er nog belangrijke dingen waar we rekening mee moeten houden? Het zou super zijn als iemand een antwoord zou hebben! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Als ik jullie was zou ik mij gaan inschrijven voor een appartementje, er is nl. meestal een wachtlijst. Zorg ervoor dat jullie geen te dure huur krijgen. dit vanwege de huurtoeslag. Op appartementen krijg je wel huurtoeslag maar op kamers niet. Huurtoeslag kan je makkelijk berekenen op onderstaande link. Als je dan weet wat jullie samen krijgen is het ook makkelijker om iets te zoeken. Want als je boven een bepaalde huur komt kan het ook zijn dat je geen huurtoeslag krijgt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Schrijf jullie alvast in bij een woningbouwvereniging. Je kan ook in de particuliere sector kijken. gewoon googlen naar woonruimte in je woonplaats. Steeds vaker zie je ook koophuizen tijdelijk te huur staan, omdat de koper het niet verkocht krijgt.

Toegevoegd na 52 seconden:
Zelfs op marktplaats kan je kijken voor woonruimte in jou buurt