Heeft er iemand ervaring met spouwmuur isolatie doormiddel van EPS korrels die met lijm in de spouwmuur wordt gespoten?

Wij hebben vochtproblemen op de slaapkamers aan de binnenzijde, helpt deze soort isolatie daar echt tegen of zijn dit loze beloftes?
Moet dit spul verwerkt worden als de buiten muren droog zijn bijv in de zomer, of kan dit ook in een natte periode verwerkt worden?
En worden de stookkosten echt op jaarbasis met ca.€9,00 per m2 vermindert?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

spouwmuur isolatie gaat helpen om je binnenmuren warmer te houden. Ja, dat werkt echt. G=Hoeveel energie je daarmee gaat besparen is onmogelijk om te zeggen zonder jouw situatie te kennen; De huisige isolatiewaarde van de muur, de temperatuur waarop jij de ruimtes houdt, de kant van het huis en of je vrijstaand / rijtjes huis hebt maken alllemaal verschil.

De schimmelplekken ontstaan omdat je te veel vocht in huis hebt. De muren zijn koud genoeg om dit te laten condenseren tegen de muur. Door de muren warmer te krijgen KAN je schimmelprobleem vermindert worden. Maar muren die zo koud zijn dat normaal woonvocht daar zeer regelmatig o condenseert duidt er op dat er iets anders ook mis is. Immers: De spouw zou al moeten zorgen voor verminderd koude muren. Misschien is het een idee om te kijken of je wel correct ventileert. Of moert je bij het koken en douchen vaker de mechanische ventilatie aan zetten (Afzuigkap ed).

In conclusie: Gaat het stookkosten besparen: Ja. Gaat het condensatie tegen: Deels. Het vocht zal toch ergens heen moeten. Een andere koude plek zou zomaar condensatiepunt kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan beter inblaas wol van suppafil nemen. Google op supafil en je hebt veel info. Als je geluk hebt is er nog subsidie van de gemeente. Succes