Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat de witte muur vuil wordt achter de gordijnen?

Wij hebben de woonkamer vorige jaar wit geschilderd. Echter, op de plekken waar de gordijnen hangen is de muur al vuil aan het worden. Je ziet wat donkere strepen, geprobeerd het schoon te maken maar het ziet ernaar uit dat het er niet af gaat. De gordijnen zijn niet vuil en licht van kleur dus het is niet het gordijn wat afgeeft. Hoe kan dit en hoe voorkom ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
587

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

waarschijnlijk woon je in de buurt van een snelweg ! door kieren en openingen in het raam komt dan roetaanslag. wij hebben dit ook eens gehad op ons eerste flatje!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap niet dat iemand hier mind. Want volgens mij zou het dit wel eens kunnen zijn. We wonen midden in de stad en er is veel verkeer daar, dus dat zou best wel eens kunnen, de ramen staan geregeld open daar. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u wel edje40 !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mij betreft is dit het beste antwoord!

Andere antwoorden (2)

Dit zal waarschijnlijk door stof komen, wellicht zijn de gordijnen statisch waardoor ze stof aantrekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de lucht circulatie gaat de lucht achter je gordijnen en dat blijft er hangen,zo als stof,waarschijnlijk heb je daar ook je verwarming zitten,en die lucht stijgt ook om hoog.
1 voordeel heb je , achter de gordijnen vuil?je ziet het gelukkig niet.
(Lees meer...)
burgos
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding