wat is een ontspanningsleiding bij een sanitaire installatie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik heb hiervoor een soort eenrichtingsklepje gekocht, die op een uiteinde van een afvoerbuis wordt geplaatst, en die kan lucht uit de woning aanzuigen om bij onderdruk geen vacuüm te creëren. Dus indien er onderdruk wordt gecreëerd, zal het wel lucht inzuigen, maar niet in de andere richting. Ik heb dit gekocht bij een sanitair groothandel waarbij ik alle onderdelen voor mijn sanitaire installatie koop. De echte naam hiervoor is blijkbaar: MINI-KNITS : AFVOER- EN STANDLEIDINGBELUCHTER Hier kan je zien wat ik bedoel: http://www.necap.be/nl/mini-knits

Een buis die lucht van buiten naar je riolering voert, hiermee voorkom je dat watersloten worden leeggetrokken of dat er bij stijging van druk in de rioolleiding watersloten worden doorgeduwd met als gevolg allerlei vieze luchtjes of zelfs wateroverlast.

Die zorgt voor voldoende beluchting en ontluchting in b.v je badkamer zodat het waterslot niet wordt leeg gezogen en luchtjes uit de riolering niet in huis komen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100