Hoe kom ik bij de blinde bevestiging van een wc-bril van een wandcloset om hem vast te draaien ?

De betrokken bril gaat steeds losser zitten en het aandraaien van de zichtbare inbusboutjes helpt niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Bij de meeste wc brillen zitten er kunststof vleugelmoeren. Deze zijn expres gemaakt van kunststof om de porselein wc pot te beschermen.

Er is een oplossing hier voor.

Meet de schroefdraad op en koop in de zelfde maat RVS vleugelmoeren. Doe onder deze vleugelmoer eerst een grote RVS carrosseriering en daaronder een Nylon ring.
Nu kunt u er weer voor een hele lange tijd lekker op zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Inbusboutjes?
Meestal zitten er onder de rand een soort van vleugelmoeren.

Ik zou hem er helemaal vanaf halen, kijken of alles nog goed is. Er zou best iets gebarsten kunnen zijn, ook zouden eventuele rubbertjes kapot of oud kunnen zijn.

Zonder foto of het merk en type is het lastig om er meer over te zeggen.