hoeveel energie je nodig om een kas te verwarmen van 50m2?

ik wil graag weten hoeveel stroom je verbruikt als je een kas van 50m2 te verwarmen op internet staan wel verwarmingstoestellen maar daar staat alleen maximem vermogen (maar zoon ding draait natuurlijk niet altijd op maxiemem vermogen) maar ik wil juist weten wat het kost aan energie op een gemiddelde winterdag of winter maanden kan eimant mechein en grofve inschating voor me maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.1K

Antwoorden (2)

Mogelijk bedoel je 50 m3 en geen 50 m2.
Maar er is trouwens geen goed antwoord te geven.
Van belang voor het verbruik van energie om de kas te verwarmen, moet je weten:
Verwarmen tot hoeveel graden?
Zijn de ramen van glas of dubbelwandig polycarbonaat?
Staat de kas tegen een huis, of juist vrij in de wind.
Is de kas van binnen wel of niet geïsoleerd?
Hoeveel zonlicht komt er overdag in de kas?
Heeft de verwarming een thermostaat?

Indien je de helft rekent van het max. vermogen, dan weet je hoeveel watt dat is, dat maal 24 x 7 dan krijg je het verbruik van stroom per week.
De hoeveelheid kilowatt x de prijs die je betaalt voor 1 kw. stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is geen zinnig antwoord op te geven. De ene kas is gemaakt van alu frame met 4mm enkel glas plaatjes; Die krijg je met een huiskamer verwarming nog niet warm. De ander bestaat uit gespleten frame met drielaagsglas, waar je met een caravan verwarming al klaar bent. Daarbij weten we niet of je de temp op 10, 15 of misschien 25g wilt houden.

Meer specificaties opvragen zal nodig zijn om een inschatting te maken.