Sinds ik 'n toyota aygo heb zie ik veel aygo's en voorheen niet. hoe noem je dit verschijsel?

dit komt bij veel dingen voor. bv. 'n lange zwarte jas of bruine hoed of 'n bepaald hondenras. soort selectief kijken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Herkenning en is in feite projectie... Toegevoegd na 18 minuten: Kappers zien kapsels, homo´s zien homo´s enz enz...

de wet van murphy .

selectieve perceptie http://www.goeievraag.nl/vraag/bepaalde-dingen-gaat-letten-dingen.20564

Ha, die Huvie; Bekend verschijnsel en we weten inmiddels ook hoe het heet. Ik weet wel dat het zich in veel mindere mate voordoet als je een Lamborghini Murcielago SV, een Pagani Zonda F, een Bugatti Veyron of een Koenigsegg CCXR zou hebben gekocht.

"go with the flow"

Hoi Huvie. Allereerst natuurlijk de herkenning. Je bent nu bewust geworden van een Aygo. Volgende fase (wellicht) is dat details van andere Aygo's je zullen doen opvallen bijv: kleur, wielen of een (nog) luxere uitvoering. Voorts door de huidige economie zijn er meer mensen die bewust voor een kleinere, minder kostbare auto gaan kiezen, dus toename van o.a. Aygo's. Overigens, kleine Toyota, maar met uitstekende techniek! Suc6

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100