Is er iets waardoor 2 matrassen niet meer uit elkaar gaan?

Boxspring met 2 x 90 matrassen die toch maar steeds uit elkaar schuiven. Nu is er wel een soort hoes maar dat is zo duur dat dat geen optie is!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
11.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stukje klittenband op de zijkanten naaien? Het werkt en is heel goedkoop, maar ik weet niet of je dat netjes genoeg vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoeld zeker een opdekmatras?

Het beste antwoord

Er bestaan van die matten die je ergens onder kunt leggen om schuiven te voorkomen. Voor tapijten bestaat die ook. Misschien dat je zo iets zou kunnen proberen. Een soort anti slip idee. Onder mijn tapijt ligt een smalle anti-slip rol van een paar euro bij de Action, werkt top!
Onder een matras echter nooit geprobeert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 van die dingen bij de heupen en de schouders en het probleem is opgelost...

Andere antwoorden (4)

Het probleem bij een boxspring is dat de onderstellen uit elkaar gaan schuiven. Dit kun je voorkomen door de poten van het onderstel vast te binden met een band. Wij gebruiken hier een kofferband voor. Doordat nu het onderstel van de twee bedden verbonden is zullen de matrassen ook niet meer uit elkaar schuiven. Ook het verschonen van je onderlaken is geen probleem. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er bestaat ook een soort vulmatras, dat is een lange band in driehoekvorm die je tussen de 2 matrassen legt, dan heb je geen last van de gleuf tussen de matrassen, ik weet alleen niet of dit ook bij een boxspring werkt, maar het is te koop bij: Kwantum, Leen Bakker en de beddenspeciaalzaak, bij de laatste betaal je wel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet een "love bridge", Liefdesbrug" of "pont d'amour"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aha, bedankt voor de informatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb recensie's gelezen dat dit helemaal niet helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er zelf ook 1 en ben er erg blij mee, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn natuurlijk, ieder product heeft voor- en tegenstanders
Trek er een trekband omheen.
Ziet er niet zo leuk uit, maar het werkt wel :-))
Verkrijgbaar bij een doe het zelf winkel of de benzinepomp.
Ga je het bed verschonen, even de band losmaken, daarna er weer om.
Zo houd ieder wel zijn eigen hoes, wat meestal prettiger slaapt.

Je zou ook kunnen proberen om er een hoes van 180 om te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de onderkant van de boxspring hol zijn kun je in de binnenste helften gaten boren zodat je ze bij elkaar kunt binden. 2 bij het elk bed einde en evt nog in het midden. Om het gat tussen de matrassen op te vullen kun je ook een paar handdoeken gebruiken