waar moet je op letten bij het isoleren van een dak?

Het gaat hier over een schuine dak, waar moet ik allemaal op letten?

Ik las op internet iets over dat het hout moet ''ademen'', wat wordt hiermee bedoeld?

En zijn er verder nog dingen die belangrijk zijn om goed te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

heel afhankelijk van de staat van je dak, maar als je een gangbare dak heb kan je isolatie wol plaatsen daarna dampweerende folie, dat moet over je isolatie en daarna afwerken met gipsplaat oid. je kan ook goedkoop isoleren met piepschuim maar dat is weer iets brandgevaarlijk-er en zou ik niet doen als je er een slaapkamer van maakt. is het alleen maar voor isolatie voor de kou en blijft het een bergzolder kan het ook goed gebruikt worden je kan het er zo opplakken en verders niets meer aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat wij zelf op zolder hebben is een luchtpomp, net als in een badkamer maar dan ietsjes anders. Om te verkomen dat we eventueel koolstofmonoxide vergiftiging oplopen.

Toegevoegd na 31 seconden:
Aangezien CV ketel oud is en op zolder staat vlakbij de kamers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet er voor zorgen dat eventueel vocht uit je isolatie kan aan de koude (buiten) zijde van je isolatie. En dat vocht niet aan de warme kan het isolatie materiaal in kan. De koude zijde moet dus zonder folie, of met damp-open folie uitgevoerd worden. Bij voorkeur open ventilaite naar buiten houden. Aan de binnenkant gebruik je dampdichte folie.