Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar moet je op letten bij het isoleren van een dak?

Het gaat hier over een schuine dak, waar moet ik allemaal op letten?

Ik las op internet iets over dat het hout moet ''ademen'', wat wordt hiermee bedoeld?

En zijn er verder nog dingen die belangrijk zijn om goed te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
838

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

heel afhankelijk van de staat van je dak, maar als je een gangbare dak heb kan je isolatie wol plaatsen daarna dampweerende folie, dat moet over je isolatie en daarna afwerken met gipsplaat oid. je kan ook goedkoop isoleren met piepschuim maar dat is weer iets brandgevaarlijk-er en zou ik niet doen als je er een slaapkamer van maakt. is het alleen maar voor isolatie voor de kou en blijft het een bergzolder kan het ook goed gebruikt worden je kan het er zo opplakken en verders niets meer aan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat wij zelf op zolder hebben is een luchtpomp, net als in een badkamer maar dan ietsjes anders. Om te verkomen dat we eventueel koolstofmonoxide vergiftiging oplopen.

Toegevoegd na 31 seconden:
Aangezien CV ketel oud is en op zolder staat vlakbij de kamers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet er voor zorgen dat eventueel vocht uit je isolatie kan aan de koude (buiten) zijde van je isolatie. En dat vocht niet aan de warme kan het isolatie materiaal in kan. De koude zijde moet dus zonder folie, of met damp-open folie uitgevoerd worden. Bij voorkeur open ventilaite naar buiten houden. Aan de binnenkant gebruik je dampdichte folie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding