Scheelt het echt op je energierekening als je spaarlampen gebruikt?

Ik krijg mijn afrekening pas in mei, maar heb wel in de meeste lampen nu spaarlampen gedaan. Dus ik ben eens nieuwsgierig naar de ervaringen van andere mensen!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het bespaart echt. Hoeveel je ervan merkt is een beetje afhankelijk van de andere stroom verbruikers die je hebt: Hoe meer stroom je verbruikt (bv electrisch koken, bakken, boiler, vloerverwarming) hoe minder je het zal merken

Spaarlampen alleen zetten geen zoden aan de dijk. Zoals de anderen het al hebben gezegd, kun je het beste besparen door met andere elektrische apparatuur slimmer om te gaan. Een ledlamp, dat is nou wel heel zuinig. Scheelt 95% in vergelijking tot een gewone gloeilamp en ze gaan ontzettend lang mee! Tegenwoordig heb je ook flame ledlampen, deze geven warmer licht dan de eerste lampen die dat koele witte licht hadden.

Koop spaarlampen van een gerenomeerd merk, deze gaan wel een aanzienlijke langere tijd mee , zals o.a philips en osram. Oook een spaarlamp gebruikt nogalwat aan energie als je hem vaker aan en uit schakeld. Als je zowat je gehele huis hebt voorzien van spaarlampen dan spaar je wel degelijk. Wel even uitrekenen wat je uitgaven zijn geweest voor de spaarlampen en hoe lang het duurd totdat je begint goed te sparen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100