Is een appartement beter te verkopen met of zonder een slecht gelegde laminaatvloer slelegd, deze b

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, was nog aan het verwijderen, aan het eind van de vraag....

Toegevoegd na 10 minuten:
Dus ? achter laminaatvloer, rest moest weg....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dat is een heel lastige keuze, omdat bewoonde (ingerichte) huizen nu eenmaal beter verkopen, dan leegstaande huizen. Als je het laminaat eruit haalt, zal het alternatief zijn, dat potentiele kopers direct worden geconfronteerd met een betonnen vloer, waar mogelijk de plakresten van het laminaat nog zichtbaar zijn.

De vraag is dus, hoe snel die gammele laminaatvloer in het oog springt, bij een eerste indruk van potentiele kopers. Vaak is het beter om de boel wat de verdoezelen met een kleedje of zo, en de koper er direct na de 1e indruk op te wijzen, dat de laminaatvloer niet goed is. Op zich is dat ook geen enkel probleem, want bijna iedere koper gaat direct zijn eigen vloertje leggen. Het maakt dan ook helemaal niet uit, of de vloer netjes of niet netjes is gelegd.

Op die manier voorkom je, dat de 1e indruk niet negatief wordt beinvloed, door de staat van je vloer, en dat je tegelijkertijd wel zorgt dat de koper eerlijk wordt geinformeerd.

Overigens zou je zelfs kunnen overwegen, om de laminaatvloer eruit te slopen en er iets anders, netjes en goedkoop, in te leggen. Dat is wel een investering, maar die kun je vaak terugverdienen met de uiteindelijk verkoopprijs van je appartement. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou die slecht gelegde vloer eruit trekken! Geen reclame voor de woning...