Naar welke kant moet je een kachel draaien om het warmer te maken?

Hallo,

Onze kachel heeft geen nummering. Dus naar welke kant moet je een kachel draaien om het warmer te maken?
En geld dit voor alle kachels?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
76.6K
Amadea
12 jaar geleden
Bedoel je dan een gaskachel, of de knop van een radiator?

Het beste antwoord

Bij gaskachels is het meestal linksom, net zoals vrijwel alle kranen.
Kranen hebben inwendig een rechtse schoefdraad, rechtsom draai je hem dicht.
Bij een elektrisch kacheltje kan het zowel links als rechtsom zijn, afhankelijk van het fabrikaat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Verwarmingsradiatoren hebben gewone- of thermostaatkranen, die draaien ook linksom open en rechtsom dicht.
Linksom is tegen de wijzers van de klok als je bovenop de knop kijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik hier een + zet, moet ik bij de rechtsom antwoorden eigenlijk een - zetten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn gaskachel draait naar rechts open.

Andere antwoorden (3)

Naar rechts...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geldt voor alle kachels en verwarming
Open, naar rechts, net als de kraan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als een kraan? die draai je juist rechtsom dicht!
Bij de meeste kachels (eigenlijk alle) die ik heb gezien, moet je naar rechts draaien.
Het lijkt me dat dat bij alle kachels is, voor blinden en slechtzienden.