er zit bij ons een kip in een boom wat te doen?

we wonen in de stad dus boerderijen zijn er hier niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.5K
Cryofiel
12 jaar geleden
Iets zachts eronder leggen, een kussen bijvoorbeeld. Anders vallen de eieren kapot. Dat zou zonde zijn, en het geeft zo'n troep in de tuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik vast een lekker recept opzoeken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon de kip z'n gang laten gaan. Mocht 'ie doodgaan: ook dat is de natuur. We hoeven niet per se in te grijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mocht je een luchtbuks hebben.............

Het beste antwoord

Vlak waar ik vroeger woonde zaten tientallen kippen in bomen, die kippen liepen daar los rond en werden goed gevoerd door mensen die daar in de buurt woonden, De kippen sliepen altijd hoog in een boom, dat is hun natuur voor veiligheid, als je de hond uitliet zag je ze echt op 4 meter hoogte zitten, daar is het warmer dan op de koude grond. Morgen komt hij gewoon weer naar beneden en gaat ze lekker weer naar voer scharrellen, geef haar morgen maar een stukje brood en wat sla, vind ze heerlijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
De kippen zaten er al jaren, samen met paar hanen was het een kolonie geworden, veel kuikens. Toen het te veel waren zijn er een hoop gevangen en naar een "kinderboerderij"gegaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

je hoeft niets te doen, die kip gaat lekker slapen.
in veel steden heb je wijken waar kippen rondlopen, en die redden zich uitstekend.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, want ik heb deze kip hier nog nooit gezien en hier in utrecht is het best wel druk:p
Rieneke1
12 jaar geleden
hartje centrum zal je niet wonen?
hier in leiden scharrelen in meerdere wijken kippen rond.
als er her en der maar wat struikgewas staat, of er is een parkje in de buurt, dan redden ze zich prima, en planten zich ook voort.
Ook in een stad zijn wel mensen die kippen houden. Je hoeft niks te doen. Ze is zelf in de boom gevlogen, en kan dus ook op eigen kracht weer terugkomen waar ze vandaan komt.
Amadea
12 jaar geleden
Van nature horen de meeste kippen ( fazanten, pauwen, parelhoenders enz.) in bomen te slapen, echter veel kippen zijn het afgeleerd, door de manier van fokken.
Dus lekker laten zitten die kip, lijkt voor ons niet erg aangenaam, om in een boom te slapen, maar wij hebben dan ook geen dik pak veren om ons warm te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je hem willen vangen voor de kerst, wacht tot het donker is, dan kan je hem zo pakken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kanibaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de reactie van jjgroot staat toch heel duidelijk een Knipoog , kijk : ;-)
Mijn buurvrouw heeft dat eens gehad, die kip is gewoon komen aanvliegen/-lopen. Je kan het je huiskip maken, door hem te gaan voeren.
Maar als je hem in de boom laat "wonen" heb je kans dat je na een nacht strenge vorst, de kip dood onder de boom terug vindt.
Voor het geval je 'm wilt vangen: doen als het nacht/donker is, dan laat hij zich willoos uit de boom plukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat of krijg je hem er echt niet uit
zeg met 2 dagen?
Dieren ambulance bellen.
burgos
12 jaar geleden
Het heet niet voor niks dat 'de kippen op stok gaan', rustig op de eieren wachten dus. Of inderdaad vangen en naar een slimmere plek brengen.
Op zich is dit raar maar niet uitzonderlijk, ik weet diverse plaatsen, op bedrijventerreinen ook, waar groepjes kippen in bermen rondscharrelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kippen zijn vogels en #kunnen# soms vliegen (van platteland naar stad)
niet alle kippen kunnen dit (evengoed) dus je hebt een sportief exemplaar gespot ;-)

voor kippen is het heel natuurlijk om in een boom te slapen (minder kans om een vijand te treffen, of in dit geval misschien de kersttafel te ontwijken)

het kan dus zijn dat het om een gezonde kip gaat juist door dit gedrag, maar zekerheid heb je niet.

sommigen kippen zitten op hele lage takken, dus misschien dat je haar kan pakken (eenmaal in een boom kunnen ze best duf en langzaam zijn) om te kijken of het dier niets mankeert of om het te vangen zodat het niet onder een auto beland of een slachtoffer wordt van mensen die niet hebben geleerd dat je niet met een dier mag sollen.
(dierenambulance haalt hem op)

een gezonde kip kan zich prima redden, en anders proberen of je het dier even te pakken krijgt om nader te bekijken

is ie heel vlot en laat ie zich niet 1,2,3 vangen gaat het zeer waarschijnlijk om een reislustig en zeer zelfstandige chicky ;-)

(mocht je een vang poging doen: denk eerst aan je eigen veiligheid en dan pas aan de kip)

laat je even weten of de kip op doorreis is, besluit in de buurt te blijven, of dat er toch meer aan de hand lijkt te zijn?)