Kan iemand mij uitleggen waarom de ene wasmachine beter wast dan de andere? Uitgaande van dezelfde soort trommel, water, temperatuur en waspoeder.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat wel zo?

Het beste antwoord

Na het lezen van je reactie: er zijn wasmachines die erg zuinig zijn met water en stroom maar er dan veel langer over doen, ze laten de was langer stil liggen en gebruiken minder water bij het wassen en spoelen en DAT kan toch een effect geven op het resultaat. Dat kan dus verklaren waarom een andere wasmachine het met een korter programma (en dan wellicht meer water en stroomverbruik) toch schoner wast.

Over het algemeen is het grootste verschil tussen dure merken en C-wasmachines de levensduur, niet noodzakelijkerwijs hoe schoon ze wassen. Alle wasmachines wassen wel goed schoon, dat zie je ook over het algemeen wel terug in de testen, je moet naar andere zaken kijken om er verschil in te krijgen. Dat zorgt er ook voor dat Mieles bijna nooit als beste uit de test komen omdat ze niet lang genoeg de duurzaamheid testen of dat dat deel niet zwaar genoeg weegt.

http://www.vergelijk.nl/info/product_wasmachine_algemeen/

http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/informatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan het wasprogramma. Als de er verschil is in het aantal keren dat de trommel gedraaid wordt, of dat er gespoeld wordt heeft dit invloed op de was. Langere wasprogramma's wassen beter, maar kosten meer energie en dus geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.
Langere programma's wassen inderdaad beter. Toch heb ik een machine die met een lang programma de was niet goed schoon krijgt, terwijl een andere (goede en nieuwere) machine het met een kort programma wel schoon krijgt. In wasmachine test bij de consumentenbond worden de machines getest op hoe schoon de was er uit komt. Waar zit het verschil in?