Ik stuur mijn ouders en mijn schoonmoeder een extra grote kerstkaart,30cm bij 18cm. Moet ik daar nu dan ook meer December zegels opplakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik denk,dat 2 kerstzegels in jouw geval volstaan, omdat het grotere formaat automatisch een hoger gewicht met zich mee brengt.
Dus is één kerstzegel niet voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier vind je de tarfieven:
http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/tarieven/Brieven/
12 jaar geleden
Of die kaart groot of extra groot is, is niet van belang. Je moet je alleen aan de maximum grootte (en dikte) houden, en die is 38 x 26,5 x 3,2 cm. Je kaart moet dus in de brievenbus passen, bij het posten en bij ontvangst.

Je hoeft dan alleen nog maar te wegen: een 1 tot 20 gram, een 2 tot 50 gram en een 3 tot 100 gram.
(1,2,3 is resp. 0,46, 0,92, 1,38)

Met kerstpost is het extra voordelig. Tot 50 gram kost het je maar 1 kerstzegel van 36 cent. Is je kaart zwaarder, dan gelden de normale tarieven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En er even aan denken dat bij de meeste brievenbussen van Post.nl inmiddels de inworpopeningen verkleind zijn, dus de kaart afgeven op het postkantoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Dat is een correcte aanvulling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stond gisteren al te prutsen met een flinke envelop, dus vandaar...