Wat is dit voor plantje naam ?

Zomaar aan komen waaien mag blijven hoor maar naam?
BVD

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

russische postelein, Claytonia sibirica
Het is inderdaad een schattig plantje, de stengel die door de blaadjes heen steekt, het lieve kleine bloempje. Maar als je hem laat staan heb je er volgend jaar véél meer. Ik haal er altijd een aantal weg, maar niet allemaal
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Dus is het ook nog eetbaar!
flyingcrow
8 jaar geleden
En ook lekker en gezond!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor de antwoorden zal het door de sla doen of moet je het koken.
Amadea
8 jaar geleden
De blaadjes kunnen rauw gegeten worden als salade of net als spinazie gekookt worden. Ik vind knapperige spinazie trouwens ook lekker als salade. Alleen als de blaadjes slap zijn geworden kan je ze beter koken.