ik woon in een appartementencomplex met een aangewezen vve-corporatie, nu heb ik vocht in de schuur en ze willen dit niet oplossen, wat kan ik doen?

Ik betaal elke maan 68 euro voor onderhoud, dit word sowieso al laks aangepakt en nu staan mijn spullen in de schuur weg te rotten..
De vve houd stug vol dat ik geen schimmel in de schuur heb. Desondanks begint mijn buitenmuurtje zwart uit te slaan en slaat mijn dak groen uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (2)

Vraag een aannemer er naar te kijken en laat die een oordel geven samen met een offerte en dien die bij de vve in, dat moet genoeg bewijs zijn en uit bij de eerst volgende vergadering je ongenoegen en kijk dan of je bijval krijgt van andere bewoners.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst eens even goed uitzoeken of de VVE wel verantwoordelijk is voor het onderhoud van jouw schuurtje. Vaak moet je bij schuurtjes die niet echt aan het appartementencomplex "vastzitten", zelf zorgen voor het schilderwerk, verrotte deuren, lekkende daken etc.
Gezien het bedrag wat je maandelijks betaalt, zou me dat niet verbazen, en betaal je minder dan de andere bewoners, omdat je b.v. niet gebruik maakt van de lift.

Je zult vast niet de enige zijn met zo'n schuurtje, en als er nog 10 bewoners zijn met net zo'n schuurtje, en ook zulke problemen, dan sta je veel sterker. Dan kun je gezamenlijk een plan maken om dit conflict op te lossen.

Maar ook kun je met andere leden van de VVE overleggen, of de houding van de VVE in deze zaak juist is, en kun je ook de "lakse aanpak van het onderhoud" in het algemeen daar bij betrekken. Vooral dat laatste is belangrijk, want als het alleen om jouw vochtproblemen gaat, zullen de andere leden niet staan te trappelen om mee te gaan betalen aan het onderhoud van jouw schuurtje.

Ook kun je een extern adviesbureau inschakelen. Die zijn er genoeg. Zo'n onafhankelijk bureau kan bepalen of er wel of niet sprake is van vocht. Dat zal je geld kosten, en je zult moeten berekenen of dat niet duurder is dan zelf de reparatie van je schuurtje te betalen. Als je lid bent van de Vereniging Eigen Huis, vraag dan daar om advies. Ze weten daar precies wat je rechten zijn, en hoe je dit soort problemen het beste op kunt lossen.