Is het illegaal om koolmezen te kweken/verkopen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Antwoorden (3)

Als je geringde vogels {de ouders} hebt en die krijgen jongen en die ook weer een ring omdoet dan mag het.
Je mag geen ongeringde in je kooi hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij op een legale manier een koppeltje koolmezen aan kunt komen die een gesloten pootring hebben (onmogelijk) zou het toegestaan zijn.

Daar deze vogels niet legaal verkrijgbaar zijn is het dus illegaal om met beschermde dieren uit de natuur gaan te kweken en zeker te gaan verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koolmezen & Moolkezen zijn zeer goed in staat om zelf te kweken,daar hoeven geen mensen aan te pas te komen.
Wij kweken en verkopen toch ook geen mensen. Vanuit ons oogpunt is dat idd illegaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zou je er niet mee kunnen handelen zoals met zebravinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handel in koolmezen is verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze geringd zijn dan mag je ze hebben en verkopen.
hetzelfde geldt voor groenlingen enz enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gelooft toch niet dat Koolmeesjes en Moolkeesjes geringd worden geboren,c.q. het ei uitkruipen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuseer (lol) me dat ik voor jou een antwoord heb gegeven, ik had echt moeten wachten op het antwoord van de expert (lol), een grotere expert als ons eigen moolkeesje (lol) hebben we niet bij goeie vraag. En wees gerust, ik ga niet kweken met jou.(grapje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@theo, 2 mannen, dat lukt toch niet,en daarbij ik heb al verkering!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat weet ik wel maar als iemand eens 2 koppels heeft gevangen en daaruit is gaan kweken en de jongen heeft geringd en verkocht enz enz dan kun je ze wel geringd aankomen en mag je ze houden in een kooi.
Alleen de 1ste die begonnen is ,is illegaal bezig geweest.
Ik heb zelf een koppel groenlingen in mijn voliere en die zijn netjes geringd.Dus als ze in gevangenschap{en geringd} zijn geboren mag je ze houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En juist dan zullen alle dieren vernietigd worden, bovendien kan deze kweker geen ringen verkrijgen voor de vogels, bij de aanvraag van de ringen moet men opgeven voor welke vogelsoort ze deze benodigd zijn. Nee de registratie van beschermde dieren zit potdicht zodat illegale dieren in Nederland niet legaal gemaakt kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onzin
ik zit zelf bij de vogelclub in het dorp en bestel zoveel ringen als ik wil en er wordt nooit gevraagd voor welke soort vogel
de registratie is zo lek als een mandje ik heb zelf dit jaar 6 groenlingen op stok gekregen dus.....en geringd