wie weet waar de werkelijke huursubsidie grens ligt ?

als er bv een huis te huur staat staat het bedrag erbij gisteren hoorde ik van een meisje dat dit niet juist was dat je eerst de servicekosten er nog van af moest trekken en dan de huur wat overblijft subsidie aan kan vragen dus nu weet ik het even niet meer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Of je wel of geen huursubsidie krijgt hangt van meerdere factoren af.

Inkomen, eigen vermogen en huurprijs. Als deze allen "laag genoeg" zijn heb je recht op huursubsidie.

Toegevoegd na 1 minuut:
*Edit: Huurprijs moet overigens gelijk of groter zijn dan het op de site gegeven bedrag, vermogen en inkomen moet lager zijn.

Toegevoegd na 8 minuten:
Edit: Via de 2e link (huursubsidieberekenen) kom je er snel achter dat er nog een aantal factoren zijn die een rol spelen op de HOOGTE van de huursubsidie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de woningkrant staan woningen die via woningcorporaties in de sociale sector verhuurd worden. Hier staan 2 bedragen, de hoogste hiervan is de gehele huur, de laagste van de 2 is de huur waarover huursubsidie te verkrijgen is.

Ik hoop dat dit je geholpen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de huur hoger is dan €652 krijg je geen huursubsidie, dan moet je goedkoper gaan wonen ongeacht je inkomen. Of betalen. Woningen van dat bedrag vallen niet onder spciale huur en dus geen subsidie. Is de woning goedkoper dan nag je inkomen niet hoger zijn dan €330000 per jaar.
Servicekosten vallen niet onder de huur.