moet deze flat dan niet ontruimd worden ? Beetje ingewikkelde, vraag zie uitleg

In Heerlen in Limburg is een winkelcentrum "het Loon".
Dinsdagmiddag is dit winkelcentrum ontruimd omdat in de parkeergarage eronder,en in sommige winkels scheuren zijn geconstateerd,nu is dit al een paar maanden bekend,en de garage werd gestut.

Zie www.l1.nl

Nu is boven dat winkelcentrum een hoge flat met woonappartementen,die mensen wonen daar nog in,zag ik aan het licht en tv's wat aan waren.
Is dit niet gevaarlijk,kunnen zij daar gewoon in blijven ?
Voor de winkels is vandaag in de krant bekend gemaakt dat ze maanden dicht moeten blijven.
Kan iemand mij dit uitleggen,vind het toch vreemd,en vraag het mij af hoe dat zit.

Toegevoegd na 5 uur:
het staat nu ook op www.nu.nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Zie ook de link
Het schijnt te gaan om 10 van de 50 winkels en ze DENKEN dat de andere winkels EN de appartementen op dit moment geen gevaar lopen

Maar ik begrijp je zorg, je zult er maar wonen!!!
Of het binnenkort willen verkopen, ben je toch mooi de sigaar.

Ik zou dan zelf ook niet helemaal rustig meer zitten
Als kende ik ooit een flat in Den Haag, ook 10-12 hoog, die heeft JAREN met scheuren gestaan voordat ze hem uiteindelijk ontruimd en gesloopt hebben.

Blijkbaar storten gebouwen niet zo heel makkelijk in (nou hoef je in Den Haag ook geen aardbeving te verwachten, wat dat betreft ligt Heerlen weer slechter)
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het goed is staan de fundamenten en structuren van de appartementenflat niet op de garage en die van het winkelcentrum niet op elkaar, dat zou de garage niet houden. De winkellaag kan wel op de fundering gebouwd zijn, waardoor het nodig was te ontruimen.