Wat is (op den duur) voordeliger: kunststof of houten kozijnen?

En hoe worden kunststof kozijnen berekend, per meter ofzo?

En misschien kan iemand mij en passant dan ook vertellen wat de gemiddelde prijs is, of wat die ervoor betaald heeft, met een nerfje er in zodat het ook op hout lijkt?

Toegevoegd na 4 minuten:
Even toevoegen: we hebben een ander huis op het oog waar we een kosten plaatje van proberen te maken, en waarvan bijna alle kozijnen moeten worden vervangen. Maar enkele raampjes zijn ook authentiek glas in lood. Ik weet dat je dat ook in kunststof kozijnen kan laten plaatsen, maar mijn vraag is nu of het dan voordeliger is als we alles in hout doen of toch in kunststof.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

Ha, die Hen3ette;

Kunststof is verreweg de meest duurzame oplossing en dus op termijn ook de goedkoopste. En maak je over de klassieke looks geen zorgen; ik ken een voorbeeld van een monumentaal pand waarvoor kunststof kozijnen met een houtnerf probleemloos werden goedgekeurd, dus ouderwets glas-in-lood zal ook wel in te passen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt niet zomaar een schatting maken van de kosten, dat zul je echt moeten laten offreren! Dit is van veel verschillende factoren afhankelijk. Doorgaans is kunstof de beste en meest duurzame optie! Het rot niet, en je hoeft het nooit te schilderen!
Nadelen: In een oud huis horen houten kozijnen, en vind ik kunststof misstaan. En je kunt het niet makkelijk schilderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kunststof is goedkoper. Zowel qua aanschaf als onoderhoudt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vele soorten kunststof en de kwaliteit is ook zichtbaar in de prijs. Wij hebben aluminium als basis met kunststof gecoat, strak en eeuwigdurend. De buren hebben vol-kunststof dat nu al niet meer om aan te zien is, terwijl het veel later is geplaatst.
Inderdaad hoef je kunststof niet te schilderen, maar het vervuilt snel en het vreet in, zodat het nauwelijks met een sopje is schoon te maken.
Je hebt hout en hout. Hardhout is natuurlijk het allermooist en als je het op tijd in de verf zet is het veel en veel mooier dan welke kunststof dan ook.
Ivana