Hoe zet ik een ruimte met als bestemming bedrijfsruimte om in woonruimte?

1e etage is woonruimte. Begane grond heeft als bestemming bedrijfsruimte. Is wel een aparte ruimte met aparte toegang ( gedeelde voordeur, in gang is aparte toegang tot de ruimte) en qua m3 minder dan 1e etage. Ik wil dit omzetten om te verhuren als woonruimte, aan welke eisen moet ik voldoen? en waar moet ik rekening mee houden qua vergunning of oid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.1K

Antwoorden (2)

daar heb je een bouwvergunning voor nodig. Bij een functiewijziging moet je in principe aan alle nieuwbouweisen uit het Bouwbesluit voldoen (denk aan daglicht, warmte isolatie, ventilatie, geluidsiolatie etc. etc.) voor sommige onderdelen kun je eventueel ontheffing aanvragen tot het niveau van bestaande bouw. De gemeente bepaald of zij hier in mee willen gaan (of en tot hoever zij ontheffing willen geven)

om je een hoop ellende te besparen adviseer ik je een bouwkundig bureau in te schakelen die dit voor je regelt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin bij je gemeente om de bestemmingsplan te wijzigen, als dat niet lukt hoef je niets te verbouwen want dan is het helaas pindakaas.