Bestaan er ook spotjes voor aan de muur waar je geen snoer voor nodig hebt. En die toch veel branduren heeft?

Ik vind snoeren tegen de muur zo lelijk staan, daarom vraag ik me af of er een alternatief is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
8.1K
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb het probleem ooit opgelost door een gat te boren dwars door de muur heen. Zo kon ik het snoer in de aanpalende ruimte laten lopen - daar was het veel minder een probleem dan in de woonkamer. Dit is natuurlijk niet in alle gevallen een toepasselijke oplossing.

Antwoorden (5)

ik begrijp de vraag volkomen, heb je een heel mooi spotje hangt er zo'n lelijke draad uit

Toch is er helaas geen systeem zonder stroom, het vermogen moet toch ergens vandaan komen.

als je een lamp op een batterij of accu zou nemen wordt hij door de accu wel heel groot en stevig

Enige alternatief wat ik zie:
olielamp OF vreselijk investeren in in laten vrezen van een leiding. Duur maar je hebt er jaren plezier van

Goedkoper alternatief: zo'n draadgootje, is de draad in ieder geval strak
amigo
12 jaar geleden
Die spotjes bestaan nog niet!

Mocht je ooit gaan behangen of je muren gaan bewerken dan is het een optie om gleuven te frezen in de muur en daar pvc buizen in verwerken waar stroomdraad doorheen getrokken kan worden.
Vervolgens de muur weer dichtsmeren en egaliseren.
Dan behangen of schilderen en je hebt geen draden meer in het zicht.

1 nadeel is dat je de spots altijd op dezelfde plaats moet bevestigen, anders krijg je alsnog draden in het zicht.

Dit is wel even werk, maar het resultaat is erg mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan ook lampjes met een stekker eraan (dus zonder snoer) die je zo in het stopkontakt kunt steken. Misschien is dat een optie voor je? Ik heb er jaren 1 gehad. De Hema verkocht ze vroeger. Of de Hema ze nog verkoopt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, LED-spotjes die op batterijen werken.
12 jaar geleden
Alle draden in de muur laten vrezen.
Heerlijk, nergens een draadje, nergens stof en je struikel ook niet over snoeren.
Je zit wel vast aan een bepaalde indeling, maar dat weegt niet op tegen het gemak.
Het is misschien een kostbare ingreep, als dit niet iemand voor je kan doen.
Vraag eens prijsopgave aan, dan weet je waar je aan toe ben.