Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel lagen zitten er normaal om een matras en hoe heten ze allemaal?

Ik heb al een aantal verschillende manieren van lagen lakens op de matras gezien. Ik doe er normaal twee om de matras. Dan komt de deken en daarom heen nog een groot laken. Om het matras doe ik een laken, dat badstof achtig is en dan nog een laken van katoen overheen. Ik vroeg me nu af wat de meeste mensen doen, wat wordt het vaakst gebruikt en hoe heten al die lagen van lakens nou precies.

Toegevoegd na 5 minuten:
En wat zijn de functies van die lagen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb een molton matrashoes om het matras. Daaroverheen doe ik een hoeslaken. Dan komt een dekbed met een dekbedhoes.

Ik denk dat de meeste mensen dit doen. Lakens zijn best lastig omdat het vaak niet blijft liggen. Een hoeslaken blijft altijd zitten omdat er elastiek omheen zit.

Toegevoegd na 5 minuten:
De functie van het molton is om het matras te beschermen tegen vocht en vuil. Functie van het hoeslaken is om het molton te beschermen. Bovendien was je een hoeslaken vaker dan een molton en het ligt lekkerder.

Dekbedhoes is natuurlijk om het dekbed te beschermen, anders moet je wekelijks je dekbed wassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

matras - Molton - onderlaken - Laken - deken

(Een molton is een dikkere laag welke vocht ed absorbeerd)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding