Hoeveel afdingen op huis?

Wij zijn van plan binnenkort te bieden op een huis van ongeveer 280.000 euro. Wat is een rieeel bod op deze woning?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reëel. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, vraagprijs 280.000

Antwoorden (7)

Ligt eraan wat je er bij krijgt zit er al een keuken in en badkamer ik zou beginnen met 260.000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te kunnen zeggen wat een reeel bod is, zou je het eerst moeten laten taxeren.
Zo, ongezien kan niemand hier een redelijk antwoord op geven, tenzij hij/zij het betreffende huis kent.
jc54
12 jaar geleden
Begin met 240.000 nee heb je ja kan je krijgen je krijgt vanzelf een tegenbod
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Goed startbod, zeker in deze tijd. Er staan meer huizen te koop dan ooit en de prijzen dalen nog steeds.
Ik heb al 4 keer een huis gekocht en zorg altijd dat ik 10% minder hoef te betalen dan de vraagprijs is. Ik biedt dus nog een paar procent minder om op die 10% uit te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit 10% incl. Kosten koper?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kosten koper moet je betalen bovenop de prijs van het huis dus als je het 10% onder de vraagprijs eens kunt worden heb je die extra kosten er ongeveer weer uit.
Maak eerst voor jezelf uit wat je wilt betalen en stem daar je bod op af. Voorbeeld: als je 250 000 top wilt betalen, begin dan maar met een bod eronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is van belang om de geschiedenis van een huis te kennen: Hoe lang staat het al te koop? Zijn er veel huizen in de omgeving die te koop staan in dezelfde prijsklasse. Zijn er vergelijkbare huizen die meer up-to-date zijn en die je tegen elkaar kunt uitspelen.
Hebben de mensen die het huis nu bewonen al een nieuw huis gekocht en zitten ze klem. Belangrijk is hoe graag en hoe snel ze er van af willen.
Als je dat allemaal weet, kan je dat ge(mis)bruiken om een lagere prijs te bieden. Het is natuurlijk ook belangrijk hoe graag je het zelf wilt hebben en welke prijs je er voor over hebt.

In het voor jou gunstigste geval kan je beginnen met een bedrag van 245.000, dan kan je nog wat loven en bieden tot je aan de 260.000 bent.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Er staan er 3 te koop in deze straat, allemaal rond dezelfde prijs.
Ivana
12 jaar geleden
Wie geeft die min. Het is momenteel een kopersmarkt, daar mag je gewoon gebruik van maken. Rorie, volgens mij hoef je nog steeds de 6% overdrachtskosten niet te betalen, of flink wat minder. Dat scheelt ook een slok op een borrel!
Vroeger voor de crisis kon je ervanuit gaan dat er ongeveer 10% van de vraagprijs afging, openen met 15% onder de vraagprijs en dan hopen dat ze mee gaan met jouw gedachte.

Succes