Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een zonnebril glas verslijten?

Ik heb het idee dat mijn zonnebril namelijk steeds minder beschermt..zit steeds vaker toch te knijpen met mijn ogen en dat was voorheen niet? Of is de zon in deze tijd " scherper" of krachtiger:.. weet even niet hoe ik het ander moet noemen...
:-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het glas en de coating kan wel slijten, maar niet in die mate dat je je ogen dicht moet knijpen. In deze tijd hangt de zon veel lager en er is ook veel UV licht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoals alles wat uit materiaal is gemaakt, kunnen ook de glazen van een zonnebril slijten, bijv. door krassen.

Het veranderen van de sterkte van de zon heeft hier nauwelijks invloed op, mocht dat al zo zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Congoleo, het lijkt me niet dat het donkere laagje van je zonnebril afslijt. Zelfs als je je glazen laat kleuren, dan nog blijft het laagje prima zitten. Je hebt wel gelijk dat de zon in deze periode van het jaar lager staat,waardoor je er meer hinder van ondervindt. De zon staat nu zelfs zo laag, dat de zonneklep van je auto ook niet meer beschermt, want daar schijnt het zonlicht onderdoor. Je zult nu dus i.d.d. wat meer moeten knijpen met je ogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding