Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Per ongeluk latex op deurposten en plinten gekomen, kan ik hier overheen met lak?

Ben een paar keer flink uitgeschoten tijdens het witten van de muren nu zit er matte latex (waterbasis uiteraard) op de deurposten en plinten. De plinten en deurposten heb ik al ontvet en geschuurd voordat ik de muren ging verven, nu wil ik ze lakken maar is mijn vraag.

Kan ik er gewoon probleemloos overheen lakken of gaat de latex problemen opleveren en dien ik deze toch echt eerst te verwijderen? Zo ja hoe het snelst?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt er overheen schilderen maar dat wordt niet echt mooi. Ook heb je kans dat de latex alsnog een keer loslaat en daarbij dan je lak meetrekt.

Latex kun je heel eenvoudig verwijderen met een vochtig schuursponsje, gewoon zo'n goedkoop afwassponsje. Even nadrogen met een schone doek en daarna aflakken.

Tip voor de volgende keer: houd een vochtig vaatdoekje of stuk keukenpapier bij de hand en veeg de latex direct van de kozijnen en plinten als het nog nat is.
(Lees meer...)
Inekez1
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding