Als je een pakje verwacht en de Post.nl ( voormalig TNT , voormalig PTT post ) kan hem niet bezorgen , waar kan je hem dan afhalen ?

Als je niet thuis bent . Want alle postkantoren zijn heden gesloten en ik verwacht belangrijk pakket .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

Ik kreeg laatst, toen ik bij de eerste bezorgpoging niet thuis was, een briefje met een code, waarmee ik op de website kon aangeven waar de volgende afleverpoging moest zijn: thuis, bij de buren, op een zelf te kiezen 'postkantoor' (servicepunt). Als je niks invult proberen ze het de volgende werkdag thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn overal in het land servicepunten waar je terecht kunt voor allerlei postzaken. Op het kaartje dat de postbode bij je in de bus stopt, staat de locatie vermeld waar je het pakje kunt ophalen. Waarschijnlijk is het vlak bij je om de hoek. Als je op onderstaande website je postcode invult, kun je alvast zien waar de dichtstbijzijnde vestigingen zijn.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel waardevol antwoord. Ik wist niet dat je nog steeds je pakje kan ophalen. +
Pieter2011
12 jaar geleden
Ja hoor, dat kan - en op heel veel plaatsen ook! Ze hebben zelfs meer servicepunten gekregen dan er vroeger postkantoren waren.
Hmm, een postkantoor, en zelfs alle postkantoren, die op maandag gesloten zijn? Lijkt mij nogal vreemd, in principe zijn ze volgens mij in ieder geval na de middag (vanaf 13 uur) open. Maar mocht het zo zijn dat je niet thuis bent, dan zal de postbode eerst proberen om het pakje bij een van je (onder)buren af te geven en tref jij een briefje in je brievenbus aan met daarop de mededeling waar het pakje afgegeven is. Is er niemand van je buren thuis dan neemt de postbode het pakje inderdaad mee naar het dichtstbijzijnde postkantoor waar je het op vertoon van datzelfde briefje op kunt halen. Als ik eens een pakje verwacht wordt het altijd keurig beneden in de winkel van mijn huurbaas afgegeven als ik niet thuisben, dus ik verwacht dat dat bij jou ook wel in orde komt. Dit geldt overigens alleen voor pakjes waarbij jezelf niet hoeft te tekenen voor ontvangst. Is dat wel het geval dan neemt de postbode het pakje automatisch mee terug en kun je het op dezelfde manier ophalen, echter wel op vertoon van je legitimatiebewijs.