Hoef je bij een spartamet totaal niet te trappen?

Ik moet voor iemand die slecht te been is een fiets/vervoermiddel zoeken, de persoon kan eigenlijk niet trappen meer, is een spartamet een oplossing? of moet je die bij het starten aantrappen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.1K

Het beste antwoord

Bij een spartamet kun je 3 dingen doen :
Je zonder de motor aan te zetten gewoon fietsen .
Je kunt de motor aan zetten en je kunt gas geven en daar ga je zonder te fietsen .
En je kunt ook de motor starten en een beetje gas geven en dan tegelijk ook een beetje bij fietsen .
En een spartamet moet je starten met een startkoord die bij de zadel zit dan kun je hem ook starten onder het fietsen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk dank , ik weet genoeg

Andere antwoorden (2)

bij genoeg benzine, het uitblijven van motorpech, en bij elektrische starter hoeft dat in principe niet nee :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Spartamet start je door aan het startkoord te trekken. Vraagt dus wel een lichte lichamelijke inspanningen, om te starten.

Waarom zou je trouwens voor een Spartamet kiezen en niet voor een moderne snorscooter met electrische starter? veel handiger.
AlphaLimaSierra