vraag ivm een verhuis naar spanje

ik zou binnen enkele maanden willen verhuizen naar spanje wij zijn zelf belgen en wonen momenteel in caraiben en hebben 2kinderen van 2en 6jaar nu is mijn vraag kan ik in spanje ook kindergeld krijgen of niet en zoja wie kan me hierbij helpen waar ik er meer info over vind

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

In Spanje krijgt niemand kinderbijslag. Wel bestaat de mogelijkheid om als werkende moeder voor ieder kind jonger dan 3 jaar, een bedrag per maand te krijgen. Om hiervoor in aanmerking te komen moet je contact opnemen met Agencia Tributaria

maar er is nog hoop want.....
Als je in Spanje woont, kun je toch in aanmerking komen voor kinderbijslag. Je moet hiervoor wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Een van die voorwaarden is dat je verzekerd bent voor de kinderbijslag.

De precieze voorwaarden kun je vinden op de site van de SVB.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn heel veel websites waar je hierover info kan krijgen. Als je googelt op verhuizen naar Spanje dan vind je die vanzelf.
Uit eigen ervaring kan ik je alvast één ding op het hart drukken: zorg ervoor dat je zo snel mogelijk de taal van je nieuwe land onder de knie krijgt.
Of er kinderbijslag zoals in Nederland is, weet ik niet. Wel krijgt iedere pasgeboren baby € 2.500 (nou ja, de ouders dan).
Sterkte ermee.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik heb even voor je zitten kijken en in denk dat je op deze site veel info zult vinden: http://www.spanjeservice.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger wel. Er is in het verleden heel wat gesteggel geweest over in het buitenland woonachtige voormalige ingezetenen van Nederland (of in Nederland ingezetenen met kinderen in het buitenland) die leuk konden rondkomen van de kadootjes van de kinderbijslag, maar daar is een poosje terug gelukkig een einde aan gemaakt.

Er zijn een paar gevallen waarin het nog wel mogelijk is kinderbijslag vanuit Nederland te ontvangen , bijvoorbeeld als je (tijdelijk) gedetacheerd bent en gewoon Nederlands belastingplichtig. Meer informatie hierover en wat voor welke langen geld in de bron.

Maar dat is natuurlijk de Nederlandse situatie ; hoever België hiermee is en hoe daar überhaupt de kinderbijslag geregeld is, is mij te weinig van bekend. Ik wou je doorverwijzen naar goeievraag.be maar zie dat je dan ook op deze site terecht komt ?? :shame: Het lijkt me echter voor de hand liggen dat wanneer je nu in de Caraïben kinderbijslag krijgt, dat voor Spanje zeker niet anders zal zijn.