Zijn er richtlijnen en regels bij een verbouwing?

Mijn buren zijn aan het verbouwen. De achterkant van het huis krijg een behoorlijke aanbouw. Nu zit ik daardoor ipv tegen een schutting tegen een muur aan te kijken. Maar de muur is enorm hoog geworden. Dit had ik niet verwacht. Hierdoor is nu voorgoed de avondzon uit mijn tuin verdwenen. De muur is denk ik wel bijna 4 meter hoog. Nu vroeg ik me af of dit wel mag, deze hoogte.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Pieter2011
12 jaar geleden
Misschien geeft deze website antwoord op sommige van je vragen: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=63290
amigo
12 jaar geleden
ik vind het eerlijk gezegd niet zo netjes van je buren dat ze niet even van te voren de plannen hebben laten zien. Wettelijk zijn ze daar niet toe verplicht want JIJ had de vergunning aanvragen moet checken maar "buurvriendelijk" is het niet.

Antwoorden (2)

Er zijn regels opgesteld bij de gemeente, bepaalde dingen mag zonder vergunning en voor sommige weer wel, kijk het na bij je gemeente, maar het lijkt mij niet dat ze zo'n verbouwing doen zonder vergunning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles waar een toestemming van de gemeente voor nodig is, staat op tijd aangegeven in de plaatselijke krant, zodat buren een bezwaarschrift kunnen indienen.
Heb je dat niet gezien, dan ben je nu te laat.
Als zij zijn gaan bouwen zonder vergunning, dan kan je dat navragen bij de gemeente.
Misschien is het een aanbouw waar bij jullie geen vergunning voor nodig is. Ook dat kan.
Ga dit alles even bespreken bij Bouw en Woningtoezicht op het gemeentehuis.
Ivana