Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik een lekkere aardappel in de winkel heb gekocht kan ik deze dan gewoon in de juiste grond stoppen om te kweken of gaat dat niet zomaar?

ik vraag me af of "winkelaardappels" behandelt zijn of dat je deze gewoon kan planten...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Consumptie aardappelen zijn behandelt met een anti-kiemmiddel.

Hierdoor zal de aardappel niet kiemen (soort tauge uit de aardappel).

Hierdoor zal de aardappel rotten zodra je hem in de grond stopt.

Overigens is het verstandig eerst de aardappel te laten kiemen op een donkere plek voor dat je hem poot.

De aardappel kan niet tegen vorst dus voorlopig heeft het ook geen zin om ze te laten kiemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt.. Het is dus lastig om met beperkte ruimte het hele jaar eigen aardappels te eten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@markt Inderdaad is dat niet te doen, eind april poten en augustus / september rooien. Dan heb je wel wat vierkante meter nodig om voldoende oogst te hebben

Andere antwoorden (2)

Op aardappelen wordt een soort van gif gespoten, hierdoor zullen hun wortels niet meer groeien, doen ze dit wel is het moeilijker om de aardappelen te verkopen.. Je kan wel bij een boer langs gaan. Hier zit geen gif ook en smaken ook fantastisch. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het altijd. Ik koop rosevals en ratte d'ardeche, zoek de niet te kleine en niet te grote uit - noem ze pootaardappel - en trek ze voor. Vroeger werd er veel met kiemwerende middelen gewerkt, dat is nu beduidend minder. Althans, zeker bij de aardappelen die ik koop.

Meer over aardappelen:
http://www.mergenmetz.nl/sf.mcgi?3504

(Ook geschiedenis, voedingswaarde, teelt enzovoorts.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding