Wat voor muggen heb ik op mijn kamer? lees uitleg!

Ik heb best veel muggen op mijn kamer omdat ik mijn lamp altijd aan laat en mijn raam open ik weet het dom!
maar mijn vraag is. er zijn nu muggen en komen gewoon naar je toe ze zijn niet echt heel bang ofzo!
ze zien eruit als een gewone mug als je goed kijkt beetje strepen op hun lijf, en ze vallen je aan. ze gaan op je zitten en dan bijten/prikken ze je, het doet echt heel zeer! soort horzel prik zo voelt het! je ziet gewoon een soort naaldje in je gaan als ze je prikken iemand een idee? ik vind die muggen echt eng!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dat is de wintermug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke vanwege de streepjes op de rug en het de tijd er voor is, had ik het wel verwacht :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wintersteekmug, moet witte strepen op zijn poten hebben, van daar de geringde steekmug

Andere antwoorden (1)

Het is de geringde wintersteek mug, ze zijn wat groter dan de steekmuggen in de zomer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja de prik voelt veel gemener dan van de gewone steekmug.
Ze hebben witte ringetjes rond hun poten en ze steken de hele winter in huis.