Wanneer moet je de huur betalen? Zie uitleg.

We krijgen 26 november de sleutel van onze nieuwbouw woning. Aangezien wij nu particulier huren en nu van de woningbouw gaan huren vragen wij ons af wanneer je nou de huur begint te betalen.
Is dat al op 26 november of is dat 26 december? Ik bedoel dat je dan. De huur rekening krijgt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
18.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is vrijwel een standaard regel in elk huurcontract: "De verschuldigde huurprijs wordt betaald voor het gebruik van de
woning en eventueel van de tuin, schuur, lift etc. Daarnaast worden
er servicekosten in rekening gebracht. De huur dient voor de eerste
dag van de maand bij vooruitbetaling te worden voldaan en de
huurprijs kan volgens de wettelijk regels worden gewijzigd."

Het beste antwoord

Je eerste huur betaal je op de dag dat je de sleutel krijgt (het is geen volledige maand maar als je bijvoorbeeld de 26e de sleutel krijgt dan betaal je voor die 5 dagen, de eerste volledige huur betaal je op de eerste van december weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaag brief gehad, en wat jij omschrijft stond precies zo erin vermeld.

Andere antwoorden (5)

Meestal (zeker particulier) moet de huur vooraf betaald worden.
12 jaar geleden
dat staat in je huurcontract, ik vermoed dat je de eerste week van december moet betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt inderdaad aan wat er in het contract staat, maar meestal betaal je rond de eerste van de maand het volledige bedrag voor de maan december en wordt er een berekening gemaakt van de dagen van november en dat wordt erbij opgeteld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf het moment dat je gaat huren en dat ook in het huurcontract staat vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huur dient vooruit betaald te worden.

Officieel dient jullie eerst huur dan ook betaald zijn voor zaterdag 26 november, de meeste woningbouwverenigingen houden een maand huur aan gelijk aan de kalender maand.

Daar jullie een nieuwbouw woning betrekken is het mogelijk dat de verhuurder jullie een aantal dagen de tijd geeft om alles op orde te maken voor dat de huur ingaat.