helpen zo'n insektenverdelgers met vloeistof (tegen vliegen en muggen) die je in het stopcontact moet steken ook tegen fruitvliegjes?

en kan ik ze onbewaakt achterlaten?
Ik krijg zowat een punthoofd van de fruitvliegen in mijn huis. al van alles geprobeerd, ook de tips op gv, maar niks helpt op lange termijn...

11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Die helpen ook tegen fruitvliegjes, maar verdiep u ook in de materie hoe u aan die fruitvliegjes komt.

In huis komen wanneer fruit wordt bewaard al gauw fruitvliegjes voor, met name bij hogere temperaturen.

Omdat deze zich razendsnel voortplanten moeten maatregelen genomen worden, zoals het opslaan van fruitafval in middelen, die niet toegankelijk zijn voor de vliegjes (bijvoorbeeld goed dichtgedraaide plastic zakken).

Ook fruit met rotte(nde) plekjes moet dan onbereikbaar gemaakt worden....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze helpen niet tegen muggen dus ik denk dat ze dan ook niet helpen tegen fruitvliegjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uw fruit afschermen in bv een Tupperware doos of in de koelkast en dan gaan die vanzelfs in no time weg.

Die spullen voor in het stopkontact helpen alleen in een gesloten ruimte waar geen tocht is.
Bij enige vorm van luchtcirculatie door afzuiging of tocht zijn die waardeloos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik u was zou ik ook de bron uitzoeken wat zorgt voor al die fruitvliegjes, zoals al eerder aangegeven is. Het zouden ook bloemen/planten kunnen zijn die uitgebloeid zijn, daar kunnen ook fruitvliegjes op afkomen.

Je kan zo'n insectenverwelger op zich prima onbewaakt achterlaten, mits er geen kleine kinderen in de buurt zijn (dat werd in ieder geval vaak aangegeven op de verpakking).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan waar je hem gekocht hebt.

Echte insektenverdelgers werken prima, dan vallen de muggen letterlijk van het plafond naar beneden.

Maar die waren ruim 10 jaar geleden voor het laatst in Nederland te koop,
ze zijn vast nog wel ergens te krijgen, maar ze zijn niet voor niks in Nederland verboden.

Als je het over die citronella dingen hebt: Die doen sowieso bijna niks.